English

פיתוח מוצר מזון

פיתוח מוצרי מזון והפיכה שלהם מקונספט רעיוני למוצר על המדף ,העומד בכל התקנים הרגולטורים ומוכן לשיווק – הינו תהליך מורכב  שדורש  הרבה ידע והבנה, תכנון ותפעול נכון, בין אם מדובר בחידוש ושדרוג מוצרי מזון שכבר קיימים או בין אם מדובר בפיתוח מוצר מזון חדש לגמרי – עצם פעולת פיתוח מוצרי המזון תתרחש בתכיפות רבה בתעשיית המזון. עם זאת, פיתוח מוצרי מזון יכול להיות גם תהליך שלוקח על עצמו סיכונים שלפעמים יכולים לגרום גם לכישלון.

הצלחת מוצר חדש על המדפים תלויה במספר גורמים, החל מהמקוריות שהמוצר מספק ,באיכות הרכיבים, בעיצוב שלו וכלה באסטרטגיה השיווקית והתמחור. בנוסף, ההצלחה שלו תהיה תלויה גם באורך חיי המדף שלו וכיצד הוא מותאם למגזרים השונים בחברה ( רמת הכשרות  כמו לדוגמא  בד"צ, התאמה לרגישויות  שונות -רגישות לגלוטן  ,  רגישות ללקטוז , אגוזים וכדומה). 

היה והמצאתם מתכון או פיתחתם מוצר מזון ואתם רוצים להתחיל לייצר אותו בכמות גדולה ומסחרית, הגעתם למקום הנכון!

פיתוח מוצר מזון

4 עקרונות בכל תהליך פיתוח מוצר מזון

מחקר מקדים

כל מוצר חדש בשוק חייב לענות על צורך כלשהו עבור הצרכן.  בהתאם לזאת, יש מחקר מקדים שבוחן את הכדאיות של המוצר, כשהמטרה תהיה להגיע להבנה מה הפוטנציאל השיווקי של כל פיתוח מוצר המזון בשוק המקומי. יחד עם זאת, מרכיב חשוב נוסף שיבחן, הוא המשאבים הכספיים שצריך כדי לייצר את מוצר המזון ולשווק אותו לאורך תקופת זמן כלשהי – כל אלה יילקחו בחשבון ותהיה להם השפעה מכרעת על הכדאיות של פיתוח המוצר.

התאמה לתקנות רגולטוריות

יש להבין וליישם את כל התקנות והנהלים כדי לייצר את המוצר המזון באופן תקני, שכן כל מוצר שקיים על המדף, מוכרח לעמוד בכל הדרישות והתקנים הרגולטוריים שמטרתם להגן על בריאות הציבור וליצור תחרות הוגנת בין יצרן ליצרן. סטייה מאחד התקנים יכולה לגרום להוצאה כבדה והפסד.

צוות מהימן, ספקים ויצרני מזון לפיתוחו של המוצר

בכל תהליך של פיתוח מוצר, מומלץ לעבוד רק עם  צוות עובדים מקצועי שאתם סומכים עליו, על מנת שיחד תגיעו למטרה בצורה בטוחה. איתור ספקים ויצרני מזון הינו שלב משמעותי, חשוב לבחון בקפידה את הספקים והיצרנים. בנוסף, מומלץ לעבוד עם יועץ מזון / טכנלוג מהנדס מזון המתמחה בתחום ויש לו ניסיון, הכל במטרה להרכיב תהליך ייצור איכותי מחומרי גלם מתאימים וציוד הולם שתואם את  המוצר שאותו אתם רוצים לפתח.

תהליך פיתוח מוצרי המזון

הגעתם לתהליך  המרגש ביותר ! לאחר שיצרתם בסיס איתן למוצר שלכם, תתחילו את השלב בו אתם יוצרים אב-טיפוס למוצר המוגמר שלכם. בשלב זה מומלץ שתעזרו במהנדס מזון שיסייע לכם לאפיין נוסחה ברורה למוצר המזון, ולהתאים את המוצר לקו היצור.

לבצע בדיקות מעבדה כשהמטרה תהיה להבטיח את איכות ואת בטיחות המוצר תוך התאמתו לדרישות התקן.